Söndaxblogg....


Detta är första söndagen jag bloggar, mäktigt som kapa skulle skrikit.......Helgen har varit soft: Började med mys i fredags med gumman, det blev lammfärsbiffar fyllda me fetaost, rotfrukter och tzatziki!! Det var sjukt gott och jag tackar koos för idén om middagen, tack! Efter detta blev det idol-finalen och jag tycker att det blev rätt vinnare, det var verklingen ingen calle låt så jag är nöjd me att erik vann. Lördagen började med fotboll i tipshallen, fcl träningsspelade mot södras tipselitlag (tror ja)...dom vann efter många om och men med 5-2 efter detta så skulle jag servera mongaklacken bärs under hv-färjestad.....Folk är riktiga idioter när dom väntar på öl, hoppas verkligen inte att jag är ett psycho när jag står i baren på helgerna! Kvällen spenderades i jg:s soffa då jag, wikman o jg kollade på fotboll (forza zlatan) medans det var fest hemma på torpagatan, en uno-fest och det svider lite i hjärtat att jag missade detta! Hoppas ni hade det hyfsat roligt utan mig....

Idag är det lucia och jag & erica har varit och tittat på jönnets lucia i sofiakyrkan, det var mäktigt och fint. Lucia är för mig den värsta dagen på hela året och anledningen till detta är att min nästan jämnåriga kusin gick bort 2005 efter en arbetsolycka och denna dagen har aldrig varit densamma. Jag känner mig helt frånvarande hela dagen och har en klump i magen som är fylld med tårar som sipprar ut lite då och då under dagen. Jag vill helst vara själv denna dagen och det gör att erica blir lidande för jag är det sämsta sällskapet ever, sorry. Man tror att tiden ska läka såret men såret blir bara större för varje år. Jag besökte kyrkogården idag och tände ett ljus och lämnade en dikt, en dikt som löd:

Högtider kommer och går,
dom spenderas med
nära och kära, folk
skrattar och ler men
bakom alla leenden finns
en saknad efter dig.

Kvällen spenderas i soffan med lite glögg och tända ljus och vi väntar in en ny vecka, en vecka som är fylld med jobb men det är väl de livet går ut på....jobba, jobba, jobba....

Liverpool, mitt kära liverpool fick idag stryk mot gunners och nu har mitt sista hopp släckts om en cl-plats och jag tycker det återigen är dags att sparka benitez....

Få se om jag hinner blogga i veckan...

Tony: 500:- kan vi slå vad om.....:)

Ha en nice vecka folket!

Over and out..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0